همشهری آنلاین: سخنرانی‌های مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه علم و صنعت ایران در سطحی به تنگناهای مالی اشاره داشتند که رئیس دانشگاه علم و صنعت اذعان داشت از سال 90 پژوهانه اعضای هیات علمی این دانشگاه به علت مشکلات مالی قطع شده و یادآور شد وابستگی دانشگاه به بودجه دولتی، شرایط شکننده‌ای برای مدیریت مالی دانشگاه ایجاد کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، گرامیداشت هفته پژوهش و مراسم تقدیر از پژوهشگران برگزیده دانشگاه علم و صنعت ایران یکشنبه 26 آذر ماه با حضور جمعی از اعضای هیات علمی این دانشگاه با سخنرانی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران در مجتمع امام خمینی (ره) این دانشگاه برگزار شد.

سعید جبل عاملی، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در این مراسم، نیاز دهه آینده را «ورود به فناوری نرم» عنوان و در ادامه به مشکلات مالی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: از سال 90 به بعد نتوانسته‌ایم پژوهانه اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت را پرداخت کنیم. اینها مشکلاتی گذرا است. دانشگاه باید در منابع درآمدی خود تجدیدنظر کند. وابستگی به بودجه دولتی شرایط شکننده‌ای را برای مدیریت مالی دانشگاه ایجاد کرده است. بنابراین دانشگاه باید به سمت ایجاد منابع درآمدی پایدارتر برود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: از معاون علمی و فناوری رئیس جمهور می‌خواهم به هیات دولت منتقل کنند که دانشگاه‌هایی که در مرزهای دانش و لبه فناوری دنیا حرکت می‌کنند نیاز به حمایت ویژه دارند. دولتمردان دانشگاه را فراموش نکنند و دانشگاه هم باید منابع مالی جدید برای خود ایجاد کند.

بر طبق این گزارش، نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز با بیان اینکه اهداف توسعه علم و فناوری کشورمان در حال رسیدن به دوران بلوغ و تکامل است، بر در نظر گرفتن همه زوایای علم نافع تأکید کرد و گفت: دکتر احمدی‌نژاد نگاه ویژه‌ای به حوزه علم و فناوری دارد. در سالی که کشورمان با محدودیت‌های مالی مواجه است وظیفه ما این است که با درایت و تدبیر از این مرحله عبور کنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: در این شرایط تأمین نیازهای ضروری کشور جزو اولویت‌ها است؛ مانند آب، برق و سوخت مورد نیاز مردم. ولی در جلسات، نظر رئیس جمهور این است که تا حد امکان بودجه بخش‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها کاهش پیدا نکند و تخصیص اعتباراتشان به طور کامل صورت گیرد.

به گزارش همشهری آنلاین، نسرین سلطانخواه در پایان سخنانش به تمجید "حمید بهبهانی" وزیر سابق کابینه محمود احمدی‌نژاد و همه علم و صنعتی‌هایی پرداخت که در سطح ملی مسئولیت داشته یا دارند و در عرصه سیاستگذاری کلان صاحب اثر بوده و هستند.

سلطانخواه که با تأخیر هم در سالن محل برگزاری گرامیداشت هفته پژوهش و مراسم تقدیر از پژوهشگران برگزیده دانشگاه علم و صنعت ایران حاضر شده بود، پس از سخنرانی در این مراسم و هنگامی که مجریان برنامه قصد معرفی و تقدیر از اساتید برگزیده را داشتند، سالن مراسم را ترک کرد. به این ترتیب رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت به تقدیر از اساتید پرداختند. البته گفته شد که سلطانخواه پیش از حضور در این مراسم و ایراد سخنرانی از برخی طرح‌های این دانشگاه بازدید کرده است.

دکتر مجیدرضا آیت اللهی، دکتر علی کاوه، دکتر محمد سلیمانی، دکتر احمد ماکویی، دکتر سعید قدرت نما شبستری، دکتر داود یونسیان، دکتر سید نظام الدین اشرفی زاده، دکتر محسن شریفی، دکتر محسن فیضی، دکتر منصور انبیاء، دکتر اسماعیل زاده، دکتر قائمی و دکتر مرزبان راد به عنوان اساتید برگزیده و آیت الله محسن حبیبی، دکتر امین امیر احمدی، دکتر حمید بهبهانی، دکتر محمدعلی برخورداری، دکتر سیدجواد ازهری، دکتر فرخ حجت کاشانی، دکتر محمدعلی شفیعا، دکتر سیدغلامرضا جلالی، دکتر شمس الدین میردامادی، دکتر عباس طائب، دکتر محمدمهدی کاشانی مطلق، دکتر روح اله عقدایی و دکتر بتول جذبی به عنوان اساتید پیشکسوت معرفی و تقدیر شدند.

همچنین دکتر محمد مهراد شکریه، دکتر عباس عرفانیان، دکتر حسین بلندی و مهندس عبالمجید نقره کار به عنوان فناوران برتر، دکتر هادی خرمی شاد، دکتر محمدرضا دلیری، دکتر مرتضی باقری، دکتر علی ملکی و دکتر سیدعلی چاوشیان به عنوان اساتید جوان و برگزیده و از دکتر مهدی زاده و دکتر فرناز برزین پور به عنوان اعضای هیات علمی زن تقدیر شد.

مهندس سعیدی کیا به دلیل همکاری و پشتیبانی از دانشگاه علم و صنعت ایران و مهندس ابراهیم صادقی به دلیل خدمات شایسته در راه اندازی دانشگاه علم و صنعت در پردیس کنونی از جمله تقدیر شوندگان مراسم گرامیداشت هفته پژوهش سال 91 دانشگاه علم و صنعت بودند.

سعیدی کیا، بهبهانی و سلیمانی سه تن از اعضای سابق دولت و وزرای محمود احمدی نژاد در این مراسم در بین تقدیر شوندگان بودند.

کد خبر 194576
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز